fbpx

Tijd besparen met contentcreatie: 5 manieren om effectiever te werken

Content maken kost veel tijd. Hoe kan je nou eenvoudiger tijd besparen en efficiënter te werk gaan als het gaat om contentcreatie? 

Ik vertel het je in deze blog. Hierin deel ik 5 slimme manieren hoe je tijd kunt besparen door slim te werken.

Let's dive in..

Tijd besparen met contentcreatie - 5 manieren om effectiever te werken _ TopGemerkt

More...

Sharing is caring!

Tijd besparen met contentcreatie, wie wil dat nou niet?

Je zit achter je computer, klaar om die geweldige content te creëren die je doelgroep zal omverblazen, maar de klok tikt genadeloos door. Dat ergernis gevoel herken je vast wel?

Want je hebt een miljoen dingen op je to-do lijst en het lijkt alsof je nooit genoeg tijd hebt om alles gedaan te krijgen.

Tijdsdruk is een van de grootste vijanden van contentcreatie en het kan ontzettend frustrerend zijn.

Ik begrijp je helemaal!

Als ondernemer wil je zichtbaar zijn en waardevolle content delen, maar het lijkt soms onmogelijk om dat allemaal te combineren met je dagelijkse taken.

Gelukkig ben je niet de enige die hiermee worstelt, en er zijn manieren om die tijdsdruk te verminderen. Ik deel 5 slimme en effectieve manieren om tijd te besparen bij het maken van content en je productiviteit te verhogen.

Laten we erin duiken!

Tip 1: Prioriteiten stellen maakt je productiever

Plan bijvoorbeeld in de ochtend je contentuur(tjes). In de ochtend heb je wellicht de meeste focus, ben je scherp in concentratie en stroomt de creativiteit. Als dit voor jou op een ander moment werkt. Prima natuurlijk.

Maar onthoudt: plan die tijd in!

Ik vind het persoonlijk heel fijn om dit dus in de ochtend te doen. Werk aan je content en post enkele stories. Dit om het uit je hoofd te krijgen en de rest van de dag rust oplevert -- “Oh ja hoef er niet meer aan te denken, heerlijk!”.

In plaats van de hele dag er tegen aan hikken -- En dan uit ‘gemakzucht’ toch maar uitstellen. “Ach, komt morgen wel weer’.

Geen inspiratie? Check dit artikel waar ik 17 content ideeën met je deel die je helpen om nooit meer inspiratieloos te zijn.

Tip 2: Bespaar tijd door je content te batchen

Content batchen is een van mijn favoriete strategieën. Stel je voor dat je in één middag al je content voor de hele week kunt maken. Of in één week (elke ochtend een content batch taak) voor een hele maand 😉

Het klinkt als een grote klus, maar geloof me, het werkt! Je komt in een flow en bespaart uiteindelijk véél tijd. 

Hier neem ik je uitgebreid in mee in mijn content masterclass: in 3 stappen van contentfrustratie naar contentcreatie.

Tip 3: Gebruik van tools en apps besparen je een hoop tijd

Gebruik je al een tool zoals Notion? Deze tool helpt je georganiseerd te blijven in je contentplanning en maken je workflow veel eenvoudiger en efficiënter.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar voor mij was het altijd een uitdaging om mijn content georganiseerd te houden. Soms stonden mijn ideeën verspreid over verschillende notities op mijn telefoon, Trello, Evernote, dan weer in losse documenten op mijn computer of ergens op een stuk papier. Een onherkenbare chaos, zeg maar.

Als jij dit gevoel ook zo ervaart, luister dan zeker!

Ik heb de oplossing voor je: mijn eigen Contentdatabase-template in Notion. Na jaren van diverse notities, tools, apps en documenten heb ik mijn contentplanning nu overzichtelijk in één template georganiseerd.

Met mijn Notion Contentplanner-bibliotheek heb je één centrale, gestructureerde plek voor al je contentbeheer. Ontdek hoe deze template je kan helpen met een eenvoudige contentplanning, categorisatie per platform en maand, en een handige brainstormsectie voor nieuwe ideeën.

Contentdatabase Notion Template _ TopGemerkt

🎯 Deze contentdatabase template is ideaal voor jou als je:

  • Op zoek bent naar een overzichtelijke manier om je content te plannen en te beheren.
  • Behoefte hebt aan structuur en consistentie in je contentstrategie.
  • Het zat bent je de blubber te zoeken naar je verspreide contentideeën.
  • Behoefte hebt aan één vaste plek voor al je contentbeheer.

🔍 Wat biedt de contentdatabase template jou?

  • Eenvoudige contentplanning: Plan moeiteloos je content in met de master contentplanner.
  • Categorisatie: Orden je content op platform, maand, pijlers en meer voor een duidelijk overzicht.
  • Handige content-template/sjabloon: Alle content, van posts tot nieuwsbrieven, op één overzichtelijke plek.
  • Contentkalender: Bekijk je geplande content per maand voor een gestructureerd overzicht.
  • Content brainstorm: Bewaar nieuwe ideeën gemakkelijk in de brainstormsectie.
  • 65 content hooks: Gebruik krachtige hooks om je content te versterken.

Meer hierover weten? Stuur me even een DM op INSTA. Heb er nog geen fancy salespagina van.

Tip 4: Content Recyclen is tijdwinst!

En weet je wat helemaal ideaal is? Content Recyclen! Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Hergebruik je oude content door deze in een nieuw jasje te steken.

Pak een oude post die goed presteerde, of zoek een idee uit je Contentdatabase Notion-template en maak het klaar voor een nieuwe ronde!

Je oude content herschrijven? Check dit artikel waar ik met je deel hoe je pakkende content schrijft.

Tip 5: Neem pauzes

Verlies jezelf niet in het werk. Vergeet niet om regelmatig pauzes te nemen. Een frisse neus halen, kort mediteren of even een kopje thee drinken kan wonderen doen voor je creativiteit en productiviteit.

Met deze tips kun je de tijdsdruk bij contentcreatie verminderen en efficiënter werken. Door prioriteiten te stellen, content te batchen, handige tools en apps te gebruiken, je content te recyclen en regelmatig pauzes te nemen, vergroot je je productiviteit en behoud je de kwaliteit van je content.


Heb je nog andere tips of wil je je ervaringen delen? Laat het me weten in de reacties, ik ben benieuwd naar jouw aanpak!

En, wat vond je van dit artikel? Laat een reactie achter onder deze post!


Sharing is Caring 🙂


Liefs, Mariska



>