3 belangrijke dingen voor een online sterk merk
Een online sterk merk!
Ja dat willen we allemaal. Eén die er uitspringt en opvalt tussen de online massa.
Een sterk merk waarmee JIJ opvalt bij je klant in plaats van dat jij altijd maar op zoek moet gaan naar (nieuwe) klanten.
Zorg voor een online sterk merk die vertrouwen uitstraalt. Zodat men JOU weet te vinden.
More...
Maar, ik wil wel eerst even super reëel met je zijn. Want, laat me je nu vertellen dat het opbouwen van een succesvol online sterk merk niet iets is dat van de ene op de andere dag gebeurt.
Het kost tijd!
Het goede nieuws is dat je vandaag al stappen kan zetten die je hierbij helpen.
Dus, laten we eens kijken naar de drie dingen die je MOET (lees: zou mogen) doen om een sterk online merk op te bouwen. Waarmee je bezoekers daadwerkelijk omzet tot potentiële leads en klanten.
In dit artikel deel ik drie belangrijke dingen die je moet doen als het gaat over het opbouwen van een sterk merk.
Sharing is caring!
TIP 1 - Krijg duidelijkheid over de transformatie die je jouw klanten biedt
Dit citaat van Seth Godin zegt het allemaal...
'People don't buy paint, they buy painted walls'
Ja, je aanbod is belangrijk, maar dat is niet wat jouw klanten aanschaffen. Je verkoopt niet je ‘eindproduct’ (jouw producten en diensten) maar juist de transformatie, de beleving die ze ervaren!
De reisbeleving in plaatst van de reis zelf dus!
TIP 2 - Je moet (lees: mag) zichtbaar zijn! Jij bent tenslotte jouw merk!
Als jij droomt van een succesvol online bedrijf, moet (lees: mag) je zichtbaar worden als je dat nog niet (genoeg) bent. Eigenlijk is het ‘part of the deal’ als je een eigen bedrijf start. JEZELF zichtbaar maken (-en je niet verschuilen onder het mom van ‘mijn bedrijf’). Dus het is tijd om die angsten onder ogen te zien.
Want, ik zeg het wel vaker: mensen kopen van mensen. JIJ bent wat jouw merk uniek maakt. Jij bent de reden dat jouw ideale klanten bij JOU willen kopen in plaats van bij de concurrent.
Het is dus jouw eigen verantwoordelijkheid om jezelf zichtbaar te maken. Om gezien en gehoord te worden als HET GEZICHT van jouw eigen merk/bedrijf!
Jouw ideale droomklanten moeten je leren kennen, je leuk vinden én gaan vertrouwen. Zien ze je niet vaak genoeg, zullen ze investeren in iemand anders die WEL komt opdagen en zichtbaar is.
AS SIMPLE AS THAT!
Hierbij mijn spreuk van het jaar:
Als mensen niet weten dat jij bestaat, hoe kunnen ze je dan vinden, weten hoe goed jij bent en een aankoop bij je doen?
DOWNLOAD GRATIS E-BOOK!
ChatGPT's Geheim: Hoe Je Binnen Enkele Seconden Life-Changing Content Creëert!
Laat je inspireren en boost je contentcreatie met ChatGPT!
Meet ChatGPT: met de AI-gedreven tool, wordt het een fluitje van een cent. Jouw 'Persoonlijke Business Assistant' staat 24/7 voor je klaar en helpt je in no-time bij het bedenken en maken van je content.
In dit e-book
- De kracht van ChatGPT: hoe je binnen no-time kwalitatieve content maakt
- Boost je contentcreatie: bespaar tijd en werk slimmer!
- Tips en tricks om alles uit ChatGPT te halen
- Voorbeeld prompts die je gelijk kan gebruiken als inspiratie
TIP 3 - Creëer een content strategie en wees er consistent mee!
‘Content is KEY’ als het gaat om het opbouwen van vertrouwen bij je doelgroep. Maar ook om je te profileren als de expert die je bent.
Ik weet dat dit voor velen overweldigend kan zijn. Je denkt misschien, maar waar moet ik beginnen? Welke content maak ik? Op welke platforms moet ik aanwezig zijn?
En dit kan leiden tot uitstelgedrag, sporadisch posten zonder een plan. Niet consistent online aanwezig zijn en geen duidelijke boodschap uitstralen.
Mijn tip voor jou - focus je in het begin op 1-2 platforms. Als je eenmaal dat platforms helemaal hebt verovert, pak er dan pas een volgend Social Media kanaal bij. Probeer het niet allemaal tegelijk te doen.
Zo hopsakee, drie zeer belangrijke dingen die je MAG doen om een sterk online merk op te bouwen.
En, zijn er tot nu toe a-ha-momenten geweest? Geef dan hieronder inde comments je reactie 🙂
En, wat vond je van dit artikel? Laat een reactie achter onder deze post!
Sharing is Caring 🙂
Liefs, Mariska