fbpx

3 belangrijke dingen voor een online sterk merk

Een online sterk merk!

Ja dat willen we allemaal. Eén die er uitspringt en opvalt tussen de online massa.

Een sterk merk waarmee JIJ opvalt bij je klant in plaats van dat jij altijd maar op zoek moet gaan naar (nieuwe) klanten. 

Zorg voor een online sterk merk die vertrouwen uitstraalt. Zodat men JOU weet te vinden.

3 belangrijke dingen voor een sterk online merk - blog -TopGemerkt

More...

Maar, ik wil wel eerst even super reëel met je zijn. Want, laat me je nu vertellen dat het opbouwen van een succesvol online sterk merk niet iets is dat van de ene op de andere dag gebeurt.

Het kost tijd!

Het goede nieuws is dat je vandaag al stappen kan zetten die je hierbij helpen. 

Dus, laten we eens kijken naar de drie dingen die je MOET (lees: zou mogen) doen om een sterk online merk op te bouwen. Waarmee je bezoekers daadwerkelijk omzet tot potentiële leads en klanten.

In dit artikel deel ik drie belangrijke dingen die je moet doen als het gaat over het opbouwen van een sterk merk.

Sharing is caring!


TIP 1 - Krijg duidelijkheid over de transformatie die je jouw klanten biedt

Dit citaat van Seth Godin zegt het allemaal...

'People don't buy paint, they buy painted walls'

Ja, je aanbod is belangrijk, maar dat is niet wat jouw klanten aanschaffen. Je verkoopt niet je ‘eindproduct’ (jouw producten en diensten) maar juist de transformatie, de beleving die ze ervaren!

De reisbeleving in plaatst van de reis zelf dus!

TIP 2  - Je moet (lees: mag) zichtbaar zijn! Jij bent tenslotte jouw merk!

Als jij droomt van een succesvol online bedrijf, moet (lees: mag) je zichtbaar worden als je dat nog niet (genoeg) bent. Eigenlijk is het ‘part of the deal’ als je een eigen bedrijf start. JEZELF zichtbaar maken (-en je niet verschuilen onder het mom van ‘mijn bedrijf’). Dus het is tijd om die angsten onder ogen te zien.

Want, ik zeg het wel vaker: mensen kopen van mensen. JIJ bent wat jouw merk uniek maakt. Jij bent de reden dat jouw ideale klanten bij JOU willen kopen in plaats van bij de concurrent.

Het is dus jouw eigen verantwoordelijkheid om jezelf zichtbaar te maken. Om gezien en gehoord te worden als HET GEZICHT van jouw eigen merk/bedrijf!

Jouw ideale droomklanten moeten je leren kennen, je leuk vinden én gaan vertrouwen. Zien ze je niet vaak genoeg, zullen ze investeren in iemand anders die WEL komt opdagen en zichtbaar is.

AS SIMPLE AS THAT!


Hierbij mijn spreuk van het jaar:
Als mensen niet weten dat jij bestaat, hoe kunnen ze je dan vinden, weten hoe goed jij bent en een aankoop bij je doen?

Eenvoudig meer klanten, zonder te
leuren of teveel (vrije)tijd te verliezen

E-book In 7 stappen meer leads en klanten met je salesfunnel _ TopGemerkt

Schrijf je in voor de TopGemerkt Inspiratiemail en ontvang als bedankje mijn e-book "In 7 stappen meer leads & klanten met je salesfunnel" cadeau.

In dit e-book ontdek je de 7 stappen om ZELF je eigen salesfunnel op te zetten. Waarmee je een fanbase opbouwt die graag met JOU wilt samenwerken. Zodat je makkelijk in contact komt met je ideale klant. Je werkt aan het opbouwen van een bijzondere persoonlijke relatie, zodat verkopen makkelijker wordt.

Je kan je op elk gewenst moment uitschrijven.

TIP 3 - Creëer een content strategie en wees er consistent mee!

‘Content is KEY’ als het gaat om het opbouwen van vertrouwen bij je doelgroep. Maar ook om je te profileren als de expert die je bent.

Ik weet dat dit voor velen overweldigend kan zijn. Je denkt misschien, maar waar moet ik beginnen? Welke content maak ik? Op welke platforms moet ik aanwezig zijn?

En dit kan leiden tot uitstelgedrag, sporadisch posten zonder een plan. Niet consistent online aanwezig zijn en geen duidelijke boodschap uitstralen.

Mijn tip voor jou - focus je in het begin op 1-2 platforms. Als je eenmaal dat platforms helemaal hebt verovert, pak er dan pas een volgend Social Media kanaal bij. Probeer het niet allemaal tegelijk te doen.

Zo hopsakee, drie zeer belangrijke dingen die je MAG doen om een sterk online merk op te bouwen.

En, zijn er tot nu toe a-ha-momenten geweest? Geef dan hieronder inde comments je reactie 🙂


En, wat vond je van dit artikel? Laat een reactie achter onder deze post!


Sharing is Caring 🙂


Liefs, Mariska



>