Hoe je klanten uit Facebook groepen haalt
More...
Sharing is caring!
Reageren op Facebook-berichten JA of NEE?
Even een voorbeeld..
Stel, je ben een Virtual Assistant (VA). Je helpt ondernemers met hun Social Media. Je ziet een oproep dat iemand een Social Media Manager zoekt. Maar er zijn al 80 reacties op gegeven…
“Hi Business Babes, ik ben op zoek naar een VA die mij kan helpen met het onderhouden van mijn Social Media post en content. Ben jij die VA? Reageer dan! “
De vraag is, reageer je dan ja of nee? Je denkt wellicht:
- Heeft het überhaupt nog zin te reageren?
- Gaan ze mij nog kiezen uit deze vijver vol reacties?
Grote fout die gemaakt wordt..
En toch is de grootste fout die hierin gemaakt wordt is:
> Laat maar zitten! Er zijn al véél te veel reacties, ze gaan mij er toch niet uitvissen.
OKE: even CHANGE of Mind! (even je gedachte veranderen!)
Kijk niet naar ‘hoeveel’ reacties er al zijn. Voel je niet gelijk minder dan andere. Laat de uitkomst los! Ook JIJ kan gewoon uit die vijver worden gevist.
Je kan beter wél reageren! Zodat je óók gezien en gehoord wordt door ANDERE! Je zal van je zelf moeten laten horen om ook gezien te worden.
Want als je het niet doet: WORD JE ZO IE ZO NIET GEKOZEN. (sorry voor de CAPS, ik kan maar duidelijk zijn).
Toffe samenwerkingen én klanten uit Facebook groepen..
Zo haal ik echt toffe samenwerkingen én klanten uit de Facebook groepen doordat men mij toch ‘voorbij zien komen’.
Linker afbeelding:
De persoon uit het linkerbericht, stuurde mij een bericht via Facebook Messenger. Ze was mij tegen gekomen in de Business Babes Facebook groep.
Zo vertelde ze mij dat ze zocht naar iemand die goed is met online uitstraling. Goed is met Instagram en het visueel aantrekkelijk kan maken.
Ze zei dat ze mij tegen kwam n.a.v. een reactie op één van de andere berichten uit de groep. Ze zag mijn berichtje en ze is direct op mijn website gaan kijken. Het voelde meteen goed voor haar en zodoende is ze uiteindelijk klant bij me geworden.
Rechter afbeelding:
De persoon van de rechter afbeelding heeft mij ook voorbij zien komen in een reactie uit de Business Babes Facebook groep. Iets wat ik had gepost, klonk voor haar interessant. Daarom is ze mij gaan volgen via LinkedIn. Op deze manier ben ik gezien en gehoord en heb ik er een nieuwe (geïnteresseerde) volger bij.
Hierbij waardevolle tips als je wél gaat reageren..
- Plaats een tof bericht door niet té oppervlakkig te zijn.
- Begin altijd door de persoon in kwestie te taggen! (@naam van die gene)
- Reageer door terug te koppelen wat diegene ‘vraagt’: Hé Jennifer -@tag!, wat leuk dat je een VA zoekt die je kan helpen met je Social Media!
- Hoeft niet, maar dit doe ik juist voor ‘andere’ personen die ook mijn berichten gaan zien. Ik stel mezelf altijd even kort voor.
- Koppel terug waarom jij ze met hun ‘oproep’ kan helpen. Super leuk om je te helpen met jouw Social Media, dit doe ik dagelijks voor mijn klanten etc.
- Vermeld altijd je website. Voor meer informatie neem gerust een kijkje op mijn website.
- Neem zelf de ‘touwtjes’ in handen. Niet door te zeggen: ‘hier heb je mijn website en e-mailadres. Neem gerust contact met mij op als je een klik voelt.’
NEE! Zeg liever: ‘ik neem zeker even contact met je op via mail/Messenger’ (net wat de persoon vraagt). Stuur die persoon in kwestie echt een ‘extra mail/bericht’ door ZELF interesse te sturen. Zorg dat je uitblinkt en opvalt! - Wat ik vaak nog extra doe is zodra ik de mail of Messenger heb verstuurd, reageer ik wederom onder mijn oproepje met de melding dat ik de mail/bericht verstuurd heb.
‘ Hi Jennifer (@tag!, zodat de persoon wéér een melding van je krijgt) ik heb je zojuist een mail verstuurd. Check ook zeker je spambox! Heel veel sterke met alle mooie reacties en succes met het maken van de juiste keuze! Liefs, Mariska.‘
Heb jij wat aan deze tips gehad?
Ga jij vanaf nu reageren in Facebook-groepen?
En, wat vond je van dit artikel? Laat een reactie achter onder deze post!
Sharing is Caring 🙂
Liefs, Mariska