fbpx

In 5 dagen jouw ​Instagram ​Business Proof 


​DAG 5

​Consistente Uitstraling




​Heb jij al een eenheid in al je bedrijfsuitingen? 


Een paar dagen geleden, ​heb je ontdekt ​wat branding is en hoe dit een belangrijke rol speelt in je business. Kleuren hebben een betekenis en dit in combinatie met lettertype en je logo versterkt dit dus duidelijk je merk.


Werken aan je consistente uitstraling is belangrijk. Dan kan je wel een branding hebben, maar straal je dit ook echt uit? Gebruik en zet jij dit ook al met regelmaat en dus consistent in?


​Hier bedoel ik mee dat je website, als je Facebook en je uitingen op Instagram bijvoorbeeld één geheel dienen te zijn. Niet overal een ratjetoe​, waar je op één dag besluit voor rode kleuren te gaan en op je website alles in het blauw staat. 


Om Instagram te versterken zal je daar ook moeten uitstralen wat je op je website hebt staan. Is dit bij jou al zo?


TopGemerkt werkwijze driekhoek


Neem je dit mee via al je uitingen zoals je website, Social Media, een stukje content en in je waardevolle blogs?


​Werken aan herkenning, erkenning en een super belangrijke, namelijk het scheppen van een vertrouwensband met jouw potentiële klanten, zoals ik al eerder deze dagen zei ;).


Vandaag gaan we het dus hebben over jouw consistente uitstraling.


​Waar  begin je nou? ​ 

​Hoe zorg je voor ​merkherkenning?

Merkherkenning, ​beginnen we daar eerst mee?

​​

Laten we ​sowieso eerst bij jezelf beginnen.


  • Weet jij waar je voor staat? 
  • Weet jij ​wat je wilt uitstralen met je bedrijf? 
  • Weet je ook wat jouw unieke kernwaarden zijn?
  • ​Weet jij wat je wilt wegzetten?
  • Weet jij goed te omschrijven wie je doelgroep is?
  • Weet je goed te omschrijven wat je producten zijn die je aanbiedt?
  • Zijn er nog obstakels die in de weg staan, die je zichtbaarheid belemmeren?
  • En zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan.​


​Het is zo belangrijk dat jij beseft dat JIJ jouw bedrijf bent

Jij bepaalt je weg.

Jij kiest wat je wilt uitstralen en op welke manier jij je klanten binnen haalt.


Zodra je echt het stukje 'zijn' helder hebt, ga je jouw fundament bouwen. Dan ga je er voor zorgen dat jij alle lekgaten dichttimmert, zodat je​ niet op de tocht hoeft te zitten.


​Het creëren van naamsbekendheid is bijzonder belangrijk voor een bedrijf. ​


​Door jouw verhaal, kleurgebruik en consistentie ga je zorgen voor herkenning, erkenning en bouw je aan de vertrouwensband met je fans.


​​Dat is toch wat je wilt hebben? Daarbij hoort ook je branding op een zeer consistente manier uitzetten via je socials, website en blogs. 


​Zodat je doelgroep je gaat herkennen. Het is een belangrijk marketing onderdeel en zo werk je aan merk als naamsbekendheid. 


​Je wilt een stevige basis hebben staan en vanuit daar zeg ik altijd dan wordt je pas '​gezien' op een manier die bij je past, die jij wilt uitstralen.


​Want:

  • Mensen overwegen sneller producten of diensten aan te schaffen van iemand met een hoge naamsbekendheid.
  • ​Marketingcampagnes met hoge naamsbekendheid kunnen efficiënter lopen.
  • ​En vergis niet dat klanten bereid zijn voor een 'naam of merk' te betalen! En dat betekent weer (meer) klanten en omzet.



​Hoe zorg je voor meer ​zichtbaarheid:

​Zichtbaar zijn!

​Je hoort het vast vaak om je heen:​
je moet werken aan je online zichtbaarheid! 


​Dan beginnen bij mij inmiddels de haren recht overeind te staan.


​Zichtbaarheid is puur, is iets van jezelf.
Jezelf kwetsbaar opstellen.


Welke obstakels heb je, die jouw zichtbaarheid (nog) in de weg staan?


Ik geloof er in dat als jij in je eigen kracht en talent gelooft, je heel ver kan komen. Want als jij heel goed weet waar je voor staat en wat je wilt uitstralen, kan je dit naar iedereen vertellen.​


​Als ik ondernemers spreek, hoor ik ze vaak roepen: ja het is zo veel makkelijker om voor een ander ​na te denken, maar voor mezelf vind ik dat knap lastig! Herkenbaar?


Dus als jij écht in jezelf​ gelooft en uitstraalt wat je wilt overbrengen, zullen andere mensen dit OOK gaan doen. ​Is er ergens een twijfel? Voelt men dit haarfijn aan!​


Werk aan die consistentie, dan wordt je gezien en gehoord. Oftewel je hoeft niet aan je online zichtbaarheid te werken. Want DAN ben je zichtbaar.


Oke, zichtbaar zijn komt niet zo maar van de ene op de andere dag aanwaaien. Daar moet JIJ wat aan doen.

​Hoe ​zorg je voor de juiste ​​content?

Betekenisvolle content:

Het maken en creëren van content kan óók een flinke uitdaging zijn. 


I know!


Ik heb hier ook keihard mee geworsteld, dus je ben echt niet de enige.


Als ik tijdens mijn Content Creatie Workshop aan de deelnemers vraag: hoe vaak post je per week?


Dan krijg ik toch zeer vaak te horen dat dit aantal minder dan 3 keer per week is.


Instagram Training - Business Proof - Content Creatie Workshop - TopGemerkt1

​Klik op de foto om deze groter te bekijken.

Als ik dan de deelnemers uitdaag en roep tijdens z'n dag dat we voor minimaal 6 keer per week aan de slag gaan, schrikken ze zich rot! Ze lachen me verbaast uit en giechelen het mooi weg!


Een tikkeltje onzekerheid. Een tikkeltje niet weten WAAR ze moeten beginnen en waarover ze content kunnen maken. 


​Dit is natuurlijk een hot item tijdens mijn Content Creatie Workshop. Kom gerust eens aan​schuiven als jij ook meer wilt leren over hoe je nu met meer gemak content kan maken en creëren via mijn eenvoudig te volgen methode. Zodat je niet meer met die ow zo vervelende contentstress blijft zitten.



​Hoe vaak moet je nu posten?

​Het gaat er niet om HOE VAAK je iets moet posten. Het gaat er om dat JIJ zichtbaar wilt zijn met JOUW bedrijf. Niet om hoe vaak je iets moet posten!


Denk even een stapje verder (dan je neus lang is). Zie het echt als een belangrijke zaak om eens goed over na te denken.


  • Je kan heel vaak posten, om het posten​.
  • Je kan heel vaak posten, zonder enig resultaat, omdat het niet interessant genoeg is.
  • ​Je kan heel vaak posten, omdat je gewoon genoeg content hebt.
  • Je kan een paar keer per week posten, omdat je je daar goed bij voelt.
  • Je kan een paar keer per week posten, omdat je op deze manier meer van betekenis kan zijn.
  • Je kan een paar keer per week posten, met de gewenste resultaten die jij van te voren aan jezelf hebt gesteld.
  • Je kan heel weinig posten en denken: ow ik ben zichtbaar, prima! Klaar weer voor vandaag.



Zo zie je dat dit echt aan jezelf ligt. Zoek hierin een middenweg, uiteraard kan ik je hierbij helpen!

​Paar tips

  • ​Wees wel minimaal 1 tot 3 keer per week online op de Socials
  • ​Post iets omdat je echt met jouw content een doel wilt meegeven. Dit kan zijn dat je mensen wilt inspireren, informeren, motiveren, tot actie over laten gaan, vermaken en ga zo maar door. 
  • ​Vertel interessante weetjes, feitjes die voor jou zo 'easy en gewoon' zijn, maar voor je fans weer fijn om gezien te hebben.
  • Laat jezelf zien, dus post leuke persoonlijke foto's van jezelf op je Socials, werk aan een echte mensen/mensen relatie.
  • Werk aan die herkenning van je merk, zodat dit ook het vertrouwen schept en dat men je content leuk vindt om te lezen.
  • Kijk of het je lukt van betekenis te zijn met jouw content. Iets wat jij hebt meegemaakt hoeft in eerste instantie niet iets te zijn waar jouw klant iets aan heeft (zijn vaak jouw woorden). Maar kijk en draai je content zo om dat je er juist van betekenis mee kan zijn. 

​Hoe zorg je nou voor meer ​​​klanten?

​Het is een combinatie:


​Ik geloof er heilig in dat dit één van de laatste stappen is. Als jij weet wie je wilt zijn of bent, communiceer dit dan zo naar buiten toe. Oftewel je consistente eenheid.


​Wil je gezien en gehoord worden? Doe het dan goed, werk daaraan! Het is juist één van de belangrijkste onderdelen van je bedrijf. 


Ik gaf het al eerder aan, hierbij kan ik je helpen. ​Uiteraard ook prima als je het zelf uitvogelt, maar weet dat het belangrijk is om overal één te zijn en dit te communiceren. Dit scherpt herkenning, erkenning en vertrouwen.


​Zichtbaar zijn komt je niet aanwaaien, dus een nodige strategie is dan wél noodzakelijk. Ook ik heb hier hulp bij gevraagd en geleerd in dit onderdeel te investeren. Samen bereik je meer, dat is al wetenschappelijk bewezen, dus dat hoef ik niet meer te bewijzen ;).


​Als jij zorgt voor die vertrouwensband met je herkenbare consistente merk, werk je meteen aan meer zichtbaarheid. Door het delen van jouw kick-ass content, waarmee jij de problemen gaat oplossen voor je fans.


Wordt je gezien en gehoord als die expert.


​Dan hoef jij niet te werken aan je 'online zichtbaarheid' maar ben je al zichtbaar. Dat is mijn andere invalshoek.


​Dan komen uiteindelijk die klanten. 

​​​To-do van
VANDAAG

​​Consistent zijn kost tijd,
maar is ow zo belangrijk!


​Hopelijk besef je nu na een paar dagen dat het hebben van een eenheid in je communicatie en zichtbaarheid zeer cruciaal is.


Hiermee staat jouw Instagram Business Proof. Je hebt alle facetten achter de schermen ingezet om er voor de schermen mee te shinen. Of niet dan? :)


Hopelijk heb ik je daarvan ​overtuigt. ​Speciaal voor jou heb ik een checklist gemaakt van de hele week om alles samen te vatten.



​Jouw To-Do van vandaag:

​Vandaag eens aan de slag met jouw Look & Feel uitstraling. Klopt alles? Check it out yourself!


​Doorloop eens de volgende vragen voor jezelf:


Denk hierbij aan:

  • Zit er een structuur in?
  • Is het herkenbaar?
  • Is het persoonlijk (genoeg)?
  • Hoe zit het met je kleur & logo gebruik?
  • Komt het overeen met andere Social Media kanalen?
  • Komt het overeen met je website?

​Wat vind je er zelf van?


​Hieronder een voorbeeld van mijn Instagram Feed.

​Volg je mij al?

Instagram Training - Business Proof - Voorbeeld Instagram Feed - TopGemerkt


​​​

​​​CHECKLIST:

​Speciaal voor jou heb ik een algemene checklist gemaakt van de hele week, zodat je alles eens rustig kan doorlopen.


​Maak ​stappen naar een 'Business Proof' ​Instagram account, waar jij jezelf laat zien op een manier die bij je past. Zo straal je meer herkenning uit voor jouw toekomstige klanten.


​Hoe staat het met​ jouw online consistente uitstraling? Stuur mij gerust een e-mailtje (ik lees al mijn mails zelf) als je hierover iets kwijt wilt of waar ​loop jij op dit gebied mee te strugglen?


​Succes!

Laat je mij weten hoe het gaat?


Je bent altijd vrij om mij in een Instagram bericht of Story te taggen [@topgemerkt]. Of mij een e-mail te sturen over hoe het met je gaat of als je over deze training vragen hebt. [mariska@topgemerkt.nl]


Uiteraard ben je tot niks verplicht, dus doe datgene waar je je goed bij voelt!

 

 

Handtekening Liefs Mariska _ TopGemerkt

P.S. 

​​​​Oke, ik kon het niet laten... morgen nog een extra bonus dag! Iets wat ik​ regelmatig voorbij zie komen en daarom hier graag nog aandacht aan wil besteden. Waar ik het precies over ga hebben... hou de mail morgen in de gaten.​

LOGO_TOPGEMERKT_Logo_fullcolor

© 2019 - TopGemerkt  |  Algemene Voorwaarden  |  Privacybeleid  |  Disclaimer

>