fbpx

In 5 dagen jouw ​Instagram ​Business Proof 


​DAG 3

​Het gebruik van #hashtags!




​Vandaag ga je aan de slag met hashtags. Wat zijn ​het en hoe gebruik je ze?


​​Tijd om een en ander eindelijk duidelijk te maken!


​Wat zijn ​#hashtags?


​#Hashtags looks like waffles #
Hashtags zijn bedacht door Twitter, zodat je diverse post onderwerpen sneller kan vinden. Als je bekend bent met SEO, oftewel ​Search Engine Optimization, dan kan ik je vertellen dat dé hashtag hét zoekwoord is van Instagram.


Een hashtag, het # teken, is een herkenningsteken die je meegeeft in je bericht en die voornamelijk gebruikt worden op Social Media kanalen zoals, Twitter, Instagram, Facebook, Google+ en Pinterest. Op deze manier geef je direct aan over welk onderwerk het bericht gaat.


Instagram Training - Business Proof - Instagram bio quote - TopGemerkt


​Berichten die hashtags hebben, ontvangen over het algemeen meer likes en reacties. Dit komt omdat ze óók je post met hashtags over de Instagram feed voorbij laten komen in plaatst van alleen maar te laten zien aan je volgers. ​


Zo ben je dus beter zichtbaar en betekent dit een win-win ;).


Een hashtag begin je met een '(#) hekje' gevolgd door een passend 'woord' zonder spaties, bijvoorbeeld #instagram #instagramtraining #hashtagsgebruiken #topgemerkttraining, ​#topgemerkttips of #topgemerktquotes

​Op Instagram kan je maar liefst 30 hashtags gebruiken bij je bericht. Waarom zou je ze dan niet gebruiken? Je bericht wordt dan onder die 30 #hashtags geplaatst en dit betekend 30x meer zichtbaar zijn op #SM of #socialmedia. 


Hashtags ​kun je dus ook perfect inzetten als je over een bepaald onderwerp iets wil weten. Je zoekt ​dan via de Instagram zoekfunctie 'tags' naar jouw hashtag die je zoekt.


Bijvoorbeeld - zomer, kippensoep, gezonde voeding, groene smoothies, online ondernemen etc. -.


​Hashtags in je bericht
of in de reacties?

​Maakt het uit?

Als je al je hashtags in je bericht plaatst ziet dat er meestal zeer druk en wellicht spamachtig uit. Hierbij kan je bijvoorbeeld wat spaties of enters zetten (d.m.v. puntjes te geven) en dan de #hashtags plaatsen, dan valt het niet meteen op.

Je kan er ook voor kiezen je relevante #hashtags (zie hieronder uitgelegd) te gebruiken in je bericht zelf. En de random #hashtags dus plaatsen als reactie.

Een groot extra voordeel hiervan is, is dat je namelijk al één reactie hebt staan onder je bericht en dit eerder uitnodigt tot interacties/reacties, oftewel engagement.

Voor de vindbaarheid van je bericht (onder je #hashtags) maakt het niet uit of je ze in je bericht of reacties plaatst.
 

 

​Random & Relevante
​hashtags!

Wat zijn relevante #hashtags?


  • Dit zijn # die met jouw bedrijf te maken hebben en waar je bedrijf over gaat.
  • Dit zijn 4 a 6 relevante # voor jouw onderneming en dit hoeft niet moeilijk te zijn.
  • Je bedrijfsnaam is er al één, zie je zo simpel is het! Dit is de naam waarmee jij Instagram gaat veroveren. Gebruik hem altijd! Als het je eigen naam is, kan je deze ook gebruiken natuurlijk.
  • Wat doe je?

Wat zijn r​andom #hashtags?


  • Dit zijn # die je random in zet en echt laat zien waar je afbeelding over gaat. Zeg dat je deze kan aanvullen tot 30 hashtags. Gebruik je 4 relevante hashtags, dan heb je nog 26 random over. gebruik je 6 relevante hashtags dan heb je er nog max. 24 over. 

​​Je eigen ​#hashtag onderzoek:

Het opzetten van een eigen #hashtag onderzoek kan veel tijd in beslag nemen. Maar als je dat hebt gedaan gaat dit je juist veel extra tijd opleveren.


Waar begin je?



Hieronder een paar tips:


1.


​Begin eerst eens met het kijken naar andere berichten van jouw concurrenten of andere volgers. Bekijk of kopieer deze hashtags. Maak een eigen lijst aan woorden die bij jouw onderneming (kunnen) passen.

​2.



​Voer ook een klein onderzoekje uit naar jouw favoriete klant, oftewel je lievelingsklant. Welke #hashtags gebruiken zij?



​Hoe ​staat het met jouw hashtag zoektocht?

​​​To-do van
VANDAAG

​​#op #zoek #naar #de #juiste #hashtags #kost #tijd!


​Een eigen #HASHTAG onderzoek doe je niet 123. Dus ga ​eraan zitten als je hiervoor de tijd hebt.


Het scheelt een hoop tijd als je jouw eigen hashtag lijsten hebt verzameld. Believe me!


Hierbij heb ik niet zo zeer een opdracht vandaag, maar ik noem het graag ​'Jouw ​To-Do'.


​Niks moet, alles mag! Dus doorloop alle stappen vandaag of wanneer het je uitkomt! ​




​Jouw To-Do van vandaag:

Neem vandaag de tijd om eens na te denken over jouw 4 tot 6 relevante hashtags die met jou en je bedrijf te maken hebben.


Maak bijvoorbeeld 3 bundels van diverse hashtags, zodat je hiermee kan afwisselen.

1.


#topgemerkt

#opgemerktzijn

#gemerktzijn

#betekenisvolondernemen

#creatievemarketingstrateeg


2.


#topgemerkt

#gezienworden

#gehoordworden

#jouwmerk
#socialmediacoach


3.


​#topgemerkt​#contentmarketingexpert #creatievemarketingstrateeg #socialmediatrainer #socialmediacoach




​Next Level Instagram Pakket:

​Speciaal voor jou heb ik ​het ​'Next Level Instagram Pakket' gemaakt. Breng jouw Instagram ​naar een niveau hoger om zo jouw resultaten te verbeteren. 


​Dit pakket bevat 4 onderdelen:​ 

  • ​Start je eigen #hashtag onderzoek;
  • Begrijp en bekijk je statistieken;
  • Hoe voeg je een ander lettertype toe aan je Instagram bio?
  • De ultieme Instagram checklist.


​Succes!

Laat je mij weten hoe het gaat?


Je bent altijd vrij om mij in een Instagram bericht of Story te taggen [@topgemerkt]. Of mij een e-mail te sturen over hoe het met je gaat of als je over deze training vragen hebt. [mariska@topgemerkt.nl]


Uiteraard ben je tot niks verplicht, dus doe datgene waar je je goed bij voelt!

 

 

Handtekening Liefs Mariska _ TopGemerkt

P.S. 

​Morgen gaan we aan de slag met jouw visitekaartje op instagram. Want dat is jouw biografie echt wel. Aanpassen, verbeteren, finetunen, noem maar op,we doen het. Om jouw kick-ass Insta Bio neer te zetten! Dus, tot morgen!

LOGO_TOPGEMERKT_Logo_fullcolor

© 2019 - TopGemerkt  |  Algemene Voorwaarden  |  Privacybeleid  |  Disclaimer

>