fbpx

Haal jij al klanten uit Social Media? | Deel 3 van 3

Hoe zou het voor jou zijn als je meer klanten uit Social Media zou halen?

In deze 3-delige blogserie geef ik je meer tips en tools over:

  1. Hoe je voor meer herkenning en vertrouwen kunt zorgen (het opbouwen van merkherkenning).
  2. Daarnaast hoe jij er voor kan zorgen dat je 'gezien en gehoord' wordt (oftewel dat je 'zichtbaar bent').
  3. Als derde hoe jij de juiste klanten kan aantrekken op Social Media en voor jouw bedrijf. (werken aan die klantenrelatie en Social Proof status).

Vandaag aan de slag met het laatste deel van deze 3-delige blogserie.

Haal jij al klanten uit Social Media - omslag - TopGemerkt

More...

Sharing is caring!

Om meer klanten uit Social Media te halen.. daar dien je iets voor te doen:

Stel je eens voor...

Je zit achter je laptop.

Je hebt een lekker bakkie thee naast je staan.
Je zegt tegen jezelf: vandaag gaan we het fixen.

Maar ja... je scherm blijft wit. Uhmzz, de vraag 'wat moet ik vandaag weer eens vertellen op Social Media?' komt bij je op. Je weet dat je eigenlijk weer iets moet posten om zichtbaar te zijn, maar waarover dan? Aj, wat een gedoe toch altijd.  

Je ploetert wat door op een stukje tekst en kunt niet kiezen wat voor afbeelding je er bij moet maken. De seconden tikken over in minuten en voor je het weet... ben je een half uur verder.

Jeetje! Je kijkt nog eens naar je scherm.. en denkt 'Nee, dit kan echt niet! Je selecteert je tekst en je drukt de grote DELETE knop in. Oeps, weg is je tekst! En hopsakee je doet het morgen wel weer en gaat stug door met je andere taken.


Doe jij dat wel eens? Dat je zo lekker bezig bent, maar eigenlijk ook echt denkt: neeee, dit kan niet of neeee, dit ga ik niet posten! Dit is vast niet goed genoeg of wat hier staat, dat boeit toch niemand.



STOP even!
Probeer die gedachten eens uit te zetten.

Er zitten namelijk wél mensen
op JOU TE WACHTEN!

Je weet dat het belangrijk is dat je aan je merk werkt. Je bedrijf is jouw visitekaartje.


WERKEN AAN JE ONLINE UITSTRALING


Zo werk ik met mijn eigen TopGemerkt driehoek. Hierbij geef ik aan om eerst met 'merkherkenning' te starten. Werken aan je Online Uitstraling.

Wie ben je en wat doe je? Wat is je aanbod en hoe kan je dit in jouw eigen visuele vormgeving gieten. Zodat mensen jou gaan herkennen om wie jij als persoon bent en waar jij voor staat in je bedrijf.  

Wellicht denk je als startende ondernemer echt van: merkherkenning? Waar heb je het over? Dat boeit me totaal niet, als ik maar klanten krijg. Dat is wat ik belangrijk vind. Denk niet te veel in korte termijn strategieën maar werk juist aan die langetermijn opties.


WERKEN AAN JE VERTROUWENSBAND


Als jij bouwt aan wie je bent, wat je wilt uitstralen, voor wie je dit doet en waarmee je deze groep mensen of ondernemers kan helpen. Ben je al een heel eind.

Want dit is wat je gaat communiceren en wat je uitstraalt. Daar bouw je een goede relatie mee op: het creëren van een vertrouwensband.


READY STEADY


Dit betekent dat als jij steady je merk uitstraalt, mensen jou gaan vertrouwen en je gaan zien als die ondernemende expert. Dan kan je zeggen dat je 'zichtbaar bent'. Dit omdat je aan je online zichtbaarheid hebt gewerkt. Net even een andere benadering.


WERKEN AAN JOUW VERHAAL


Herinner je het tweede deel (lees deel 2 van 3 hier) nog van vorige week? Als jij werkt aan het delen van je eigen verhaal (storytelling) dat je mensen laat kennis maken met jou als persoon en achter jouw bedrijf. Dit schept vertrouwen.

Als jij hiernaast de problemen oplost van je klant door middel van de juiste content in te zetten, gaan ze jou natuurlijk ook volgen. Dan liggen ze als het ware als fans aan je voeten! Ze willen op deze manier nog meer van jou horen.

Dat kan jij ze bieden door variatie aan te brengen in jouw content, dat je zorgt voor interactie, entertainment, motivatie, leermoment en ga zo maar door.  Doordat jij regelmatig aanwezig bent op Social Media of met je andere uitingen, werk je echt aan de relatie voor en met je (potentiële)klanten.

Lees hier mijn verhaal: Dé betekenis achter TopGemerkt


AANTREKKEN VAN KLANTEN


Ik ben er écht van overtuigd dat als jij bovenstaande en de tips uit de vorige e-mails gaat toepassen, dat dit JOU KLANTEN GAAT OPLEVEREN.

Dus echt werken aan jouw fundering, je basis. Dat jij werkt aan merkherkenning, zodat je zichtbaar bent en dat dit jou klanten gaat opleveren. Want dit werkt ook bij mij! Dus dan kan het ook bij jou werken! En ik gun het je ook zo.

Denk je nu van... ja leuk.. maar ik wil wel leren hoe ik content kan maken met een betekenis en hoe ik er dus voor kan zorgen 'dat ik van betekenis ben voor andere'.


Laat mij je hierbij helpen als je dit een uitdaging vind.

Keertje sparren over jouw

situatie en groeiambities?



Plan je vrijblijvende matchcall 

Wil je weten of ik de juiste persoon ben om je verder te helpen? Plan dan vrijblijvend je gratis matchcall in (per Zoom). Je zit nergens aan vast.


Tijdens de matchcall

  • Leren we elkaar beter kennen
  • Duiken we in jouw situatie, doelstellingen en groeiambitie
  • Bespreken we waar jij tegenaan loopt met je bedrijf
  • Bespreken we waar verbeterpunten voor je liggen
  • Geef ik je 2 concrete tips om direct door te pakken


We kijken dus of er een klik is en of we samen een TOP-TEAM zijn.


Het kan best zijn dat ik niet de juiste persoon ben om je verder te helpen, dan verwijs ik je graag naar een ander die dat wél kan -- eerlijk is eerlijk: mijn coachtrajecten zijn niet voor iedereen 😉 


  • 100% vrijblijvend én geheel gratis 
  • Het kost je slechts 30 minuten van je tijd, maar in return een hoop inzichten
  • Makkelijk, snel en volledig online per Zoom


Dit was het laatste deel van deze 3-delige blogserie. Check gerust mijn blogpagina voor nog meer blogartikelen over Content Marketing, Social Media Marketing, zichtbaarheid en ga zo maar door!

<<< Klik hier voor deel 1 van 3
<<< Klik hier voor deel 2 van 3

Laat je me weten als je deze tips waardevol vind? Deel gerust hieronder jouw comment of deel dit bericht via Social Media!

En, wat vond je van dit artikel? Laat een reactie achter onder deze post!


Sharing is Caring 🙂


Liefs, Mariska



>