Haal jij al klanten uit Social Media? | Deel 1 van 3
Hoe zou het voor jou zijn als je meer klanten uit Social Media zou halen?
In deze 3-delige blogserie geef ik je meer tips en tools over:
- Hoe je voor meer herkenning en vertrouwen kunt zorgen (het opbouwen van merkherkenning).
- Daarnaast hoe jij er voor kan zorgen dat je 'gezien en gehoord' wordt (oftewel dat je 'zichtbaar bent').
- Als derde hoe jij de juiste klanten kan aantrekken op Social Media en voor jouw bedrijf. (werken aan die klantenrelatie en Social Proof status).
Vandaag starten we met deel 1 van de 3.
More...
Sharing is caring!
Om meer klanten uit Social Media te halen.. daar dien je iets voor te doen:
Het hebben van jouw
Online Uitstraling!
" Ja ik heb er geen tijd voor hoor! Ten eerste heb ik het over het maken van die Social Media post. Daarnaast überhaupt de vraag 'waar ik het over moet hebben', zodat men het ook écht interessant vindt om te lezen?
Want... ik doe nu maar wat, ook gewoon omdat het zo veel tijd kost en het levert me amper klanten op! Dus waarom zou ik nog tijd in Social Media investeren? Ik doe er van alles aan, maar ik zie gewoon geen resultaat. "
Hoe is dat bij jou? Herken je hier wat in? Zeg eens eerlijk, haal jij nu al klanten uit Social Media?
Meer herkenning en vertrouwen uitstralen...
Hoe zorg je nu voor meer herkenning en het uitstralen van vertrouwen naar je Social fans?
Daarnaast de vraag hoe zorg je er voor dat men JOU gaat herkennen? In het volgende artikel (deel 2 van 3) geef ik je hiervan een mooi voorbeeld.
In dit artikel aan de slag met de eerste 3 tips:
Is het helemaal helder wie je bent en wat je doet?
Als ik een (gratis!) matchcall heb, merk ik vaak dat mensen wel weten wat ze doen maar dit toch vaak lastig vinden om het goed te verwoorden.
Dit kan zomaar met een extra onderliggende laag te maken hebben. Zitten er nog onzekerheden of overtuigende belemmeringen verborgen?
Mensen gaan jou pas herkennen als jij consistent kan zijn met je verhaal. En als je net begonnen bent als ondernemer, kan dit nog knap lastig zijn. I know. Maar ga hier wel aan werken voor jezelf.
Als jouw kern, jouw verhaal, je waarom nog niet helemaal duidelijk is, vind je het vaak lastig om dit ook te uiten. Snap je wat ik bedoel te zeggen?
Zo heb ik dit ook een tijdje geleden gehad. Ik werd alle kanten op geduwd, verzet en getrokken (lees mijn artikel daarover) en ik voelde me totaal niet meer mezelf.
Doordat ik me niet meer 'dichtbij mezelf' voelde. Ik wist daardoor niet zo goed 'waar ik het in godsnaam over moest hebben'.
Ik kreeg een blokkade en ik was meteen minder zichtbaar. Niet met mijn verhaal, niet met wat ik wilde uitstralen en niet meer waar ik andere ondernemers mee kon helpen.
Als je helder hebt wie jij bent en wat je doet, spreek je dit ook uit. Dan snapt jouw doelgroep je ook. Is dat niet wat je wilt?
Of heb je liever dat ze meteen je website wegklikken, om er eerst maar zeker van te zijn dat ze via Social Media op je website KOMEN!?
Wie help je en waarmee?
Belangrijker nog is te weten WIE je helpt. Je kan niet iedereen helpen.. even dat gezegd te hebben, hoe graag ik dat ook zou willen.
Zorg dat je helder hebt wie je doelgroep is en wie je hiermee aanspreekt, echt dat maakt het communiceren een stuk gemakkelijker.
Even te vergelijken met appels en peren. Beide anders. De ene binnenkant is harder dan de ander. Mannen of vrouwen zijn twee aparte werelden.
Spreek ze aan in de juiste tone of voice die voor hun duidelijk is, zodat ze het snappen. Ik probeer in de meeste gevallen ook gewoon Jip en Janneke taal toe te passen.
Daarnaast is het even belangrijk goed in gedachte te houden WAAR je jouw doelgroep mee helpt. Zodat ze dit in één oogopslag kunnen zien, proeven, ruiken, voelen en horen. Zorg dat je de aandacht trekt hiermee.
Lees hier meer over:
Je Ideale Droom Klanten Krijgen Via Sociale Media? 7 Geheimen + Stappenplan
Ben je al consistent genoeg?
Heb jij jouw huisstijl al helemaal duidelijk en helder? Dit is je online uitstraling. Hiermee treed jij naar buiten. Hiermee laat JIJ JEZELF zien. En doordat jij jezelf laat zien, werk je aan herkenning.
Zorg dat mensen jou gaan herkennen om wie jij bent, je tone of voice. Want jij hebt een bepaalde manier van schrijven. Dit kan met humor zijn, informeler of zeer formeel. Het ligt er maar net aan wie jouw doelgroep is toch?
Met consistent zijn bedoel ik dat je dus werkt aan jouw online uitstraling. Als ik jou nu eens de vraag stel: waar herken je mij aan? (laat het me gerust weten via een comment onder aan dit artikel, ben reuze benieuwd) dat is ook de vraag die jij aan jezelf zou moeten stellen.
Hoe wil jij dat mensen JOU gaan herkennen? Consistent gebruik van jouw huisstijlkleuren, lettertype, logo en dit dus met regelmatige basis laten zien op Social Media, je website en al je andere bedrijfsuitingen.
Keertje sparren over jouw
situatie en groeiambities?
Plan je vrijblijvende matchcall
Wil je weten of ik de juiste persoon ben om je verder te helpen? Plan dan vrijblijvend je gratis matchcall in (per Zoom). Je zit nergens aan vast.
Tijdens de matchcall
- Leren we elkaar beter kennen
- Duiken we in jouw situatie, doelstellingen en groeiambitie
- Bespreken we waar jij tegenaan loopt met je bedrijf
- Bespreken we waar verbeterpunten voor je liggen
- Geef ik je 2 concrete tips om direct door te pakken
We kijken dus of er een klik is en of we samen een TOP-TEAM zijn.
Het kan best zijn dat ik niet de juiste persoon ben om je verder te helpen, dan verwijs ik je graag naar een ander die dat wél kan -- eerlijk is eerlijk: mijn coachtrajecten zijn niet voor iedereen 😉
- 100% vrijblijvend én geheel gratis
- Het kost je slechts 30 minuten van je tijd, maar in return een hoop inzichten
- Makkelijk, snel en volledig online per Zoom


In het volgende artikel geef ik je meer tips over hoe je ervoor zorgt dat je 'altijd zichtbaar bent'. Daarnaast hoe je deze term een beetje anders kan insteken, zonder dat je zegt: ik werk aan mijn online zichtbaarheid. Want dat doe je namelijk altijd!
Klik hier voor deel 2 van 3 >>>
Klik hier voor deel 3 van 3 >>>
Laat je me weten als je deze tips waardevol vind? Deel gerust hieronder jouw comment of deel dit bericht via Social Media!
En, wat vond je van dit artikel? Laat een reactie achter onder deze post!
Sharing is Caring 🙂
Liefs, Mariska