7 Meest Gemaakte Fouten Met Content Marketing & Social Selling
Maak deze content marketing fouten niet zelf, want dat zou
super zonde zijn!
Geen moment twijfel mogelijk dat Content Marketing & Social Selling echt upcoming is.
Veel bedrijven zien de waarde wel in van Content Marketing, maar gebruiken ze deze nog niet op een effectieve manier.
In deze blog bespreek ik de 7 meest gemaakte content marketing fouten die je voor jouw business moet vermijden.
More...
Sharing is caring!
Fout #1: Geen strategisch plan
Ja begin ‘gewoon maar’ met posten op Social Media, beter iets doen dan helemaal niks, dat is waar. Maar laat je dan geen kansen liggen als je hierachter geen heldere strategie hebt staan?
Of je elke dag of x-aantal keer in de week moet afvragen “Ow nee, ik moet weer zichtbaar zijn en wat posten op Social Media, maar wat nu weer?”.
Wat hiervan het gevolg weer van is.. dat je uitstelgedrag gaat vertonen.
- Wat ik je wel aanraadt: -
Fout #2: Lekker blijven uitstellen
“Implementatie Is De Sleutel Tot Succes” die heb jij zo ie zo vaker gehoord, super leuk cliché. Maar ben jij die ambitieuze ondernemer die braaf nieuwe dingen implementeert in jouw bedrijf?
Of.. val jij juist onder die 80% die totaal niet implementeert na een Webinar of training? Je weet niet waar je moet beginnen en je denkt “Goh, dit komt wel!”. Oftewel het uitstelgedrag begint en dit is super zonde!
Zeg jij eens eerlijk… jij hebt vast wel ergens een online training aangeschaft? En… ben jij direct daarna braaf gaan inloggen en heb je de cursus echt helemaal af gemaakt? Zo ja, dan ben je al 20% verder dan de ondernemers die dit totaal niet doen!
- Wat ik je wel aanraadt: -
Fout #3: Geen waardevolle of betekenisvolle content
Zoveel ondernemers zie ik maar ‘wat’ posten, zoals bij fout 1 ontbreekt het écht aan de juiste strategie hierachter. Er zit totaal geen logica in of thema’s of pijlers waar je je aan kan houden.
Nee sommige zakelijke accounts lijken echt nog gewoon een privé account.
Het is vaak content dat totaal niet boeit, nieuw is of waar je echt iets aan hebt.
- Wat ik je wel aanraadt: -
Zorg er voor dat je betekenisvol bent
& van betekenis kan zijn!
DOWNLOAD GRATIS E-BOOK!
ChatGPT's Geheim: Hoe Je Binnen Enkele Seconden Life-Changing Content Creëert!
Laat je inspireren en boost je contentcreatie met ChatGPT!
Meet ChatGPT: met de AI-gedreven tool, wordt het een fluitje van een cent. Jouw 'Persoonlijke Business Assistant' staat 24/7 voor je klaar en helpt je in no-time bij het bedenken en maken van je content.
In dit e-book
- De kracht van ChatGPT: hoe je binnen no-time kwalitatieve content maakt
- Boost je contentcreatie: bespaar tijd en werk slimmer!
- Tips en tricks om alles uit ChatGPT te halen
- Voorbeeld prompts die je gelijk kan gebruiken als inspiratie
Fout #4: Te veel social media kanalen gebruiken
Niet elk Social Media kanaal werkt op dezelfde manier. Wat ik zie is dat ondernemers horen “Je moet zichtbaar zijn” en hiermee dus direct ‘overal’ aanwezig willen zijn.
Maar hierdoor houdt je weinig focus en doen ze maar wat, zonder écht helder te hebben ‘wat nou precies’?.
Lees hier: 3 Tips Hoe je Jouw Social Media Profielen Het Beste Optimaliseert
- Wat ik je wel aanraadt: -
Fout #5: Schrijven van jezelf en niet vanuit de klant
Ja dit valt mij zo veel op! Ondernemers schrijven echt vanuit de ‘ik vind dat’ en ik dit en ik dat. Welnee, je schrijft echt voor en naar je klant, toch?
Ook hierbij een biografie op bijvoorbeeld Instagram lijkt soms echt een persoonlijk verhaal in plaats van wat je kan betekenen ‘voor’ de klant!
Lees hier: Je Ideale Droom Klanten Krijgen Via Sociale Media? 7 Geheimen + Stappenplan
- Wat ik je wel aanraadt: -
Fout #6: Meer korte termijn dan lange termijn denken
“Ik wil nu klanten of ik heb nu eerst klanten nodig” dat is nummer één wat ik hoor als het draait om het inzetten van Social Media. Ga je dat krijgen zonder een juiste strategie en structuur achter je bedrijf?
Soms moet je veel langer ‘zaaien’ en laat je ‘oogst’ soms nog even op zich wachten.
- Wat ik je wel aanraadt: -
Fout #7: Meteen willen verkopen
Stel je eens voor… je bent single en je zit in het café. Komt er ineens een man of vrouw naar je toe.
“He, wil je met mij trouwen?”
Je slaat zowat achter over van je stoel af! Holimoli… wat vraagt die mij nou?
En dit is echt wat er gebeurd op Social Media. Verkopen, verkopen en het liefst NU.
Lees hier: 7 Social Selling Tips: Wat Het Is & Hoe Het Werkt
- Wat ik je wel aanraadt: -
BONUS Fout #8: Niet begrijpen dat je een e-maillijst nodig hebt
Stel je nog eens voor… je kan mensen met woorden bereiken. Woorden die je inzet om er voor te zorgen dat ze actie nemen om je website te bezoeken of om je e-book te downloaden.
Prima toch?
Leuk dat ze naar je website gaan of je e-book downloaden, maar joh daarna laat ik ze vooral weer lekker gaan! Ik wil niet spammerig overkomen, ik wil niet verkoperig zijn om ze dan nog een e-mail te sturen als opvolging! Nee nee! Niks voor mij.
Helaas zie ik dit zo vaak gebeuren, dat ondernemers nog (niet) het nut zien van het hebben en verzamelen van eigen e-mailadressen op een e-maillijst.
En hiermee dus het niet hebben van een juist opvangsysteem en een doel hebben die je wilt behalen met jouw content marketing.
Lees hier: 15 redenen waarom elke ondernemer een e-maillijst nodig heeft
- Wat ik je wel aanraadt: -
Wil jij meer potentiële klanten vanuit Social Media?
Probeer deze 7 content marketing fouten zelf niet te maken en zet ze goed in voor jouw bedrijf. Zoek de juiste Social Media kanalen waar je voor de volle 100% achter staat.
En geef juist waardevolle, maar vooral betekenisvolle content die boeit en bindt om mensen nieuwsgierig te maken naar meer!
En, wat vond je van dit artikel? Laat een reactie achter onder deze post!
Sharing is Caring 🙂
Liefs, Mariska