Content inspiratie is er overal en altijd! + 6 tips voor een juiste contentstrategie.
Content inspiratie kan je werkelijk uit ALLES en OVERAL uit je omgeving halen!
Wist jij namelijk al dat 'alles content is'? Of beter gezegd: CONTENT IS ER OVERAL EN ALTIJD!
Zo ga ik je via een voorbeeld uitleggen wat ik hiermee bedoel.
Ik haal namelijk ook mijn content inspiratie van en via ondernemers, klanten die ik spreek of uit mijn omgeving.
Lees hier meer over in dit artikel!
More...
Sharing is caring!
Content is er altijd!
Laatst een gaaf gesprek met een onderneemster. Zij is ook een expert op het gebied van content marketing, storytelling en copywriting. Ze leert vrouwelijke ondernemers hoe zij gave teksten kunnen schrijven. Want dit is óók heel belangrijk.
We kwamen elkaar tegen op Social Media.
We doen op zakelijk niveau veel gemeen. Allebei helpen we ondernemers met online marketing, maar beide weer op een hele toffe andere manier.
Tijdens mijn rondje 'Instagram scrollen' (lees hier ook het artikel over content creëren vs. content consumeren) kwam ik een live video of post van haar tegen. Weet niet meer precies wat, maar wel een Social Media post. Laten we het voor nu maar op een video houden 😉
Ze vertelde in de video dat 'alles content is'. En dit zeg ik ook altijd tegen mijn klanten. Want echt.. content is er overal en altijd!
Inspiratie voor jou
Ze inspireerde mij hiermee om het ook met jou te delen via dit artikel.
Ik had het ook 'niet' kunnen doen. Want de gedachte en stemmen in mijn hoofd kunnen zeggen: ja maar dit is al eens gedeeld en mensen hebben het al kunnen zien, dus ik doe het maar niet.
NOPE.
Staat niet in mijn woordenboek. En als jij die gedachte soms hebt: niet tegen jezelf zeggen, maar deel je kennis en ervaring gewoon! Mensen hebben herhaling nodig en dan kan jij maar net diegene zijn, die ze opvallen!
Graag deel ik waarde in de vorm van betekenisvolle content. Hier bedoel ik mee dat jij 'van betekenis bent voor je doelgroep'. Je leert dus letterlijk om 'van betekenis te zijn'.
Je gaat andere verder helpen met hun problemen, struggles, vragen beantwoorden waar zij mee zitten. Want het woord Social Media zegt het al: het is een SOCIAAL platform.
Sociale manier van verkopen
Dus je bent op een SOCIALE manier aan het verkopen. Dat is anders dan op een 'verkoperige manier verkopen'. Deze term heet Social Selling.
Lees hier een artikel die zeker interessant voor je is over Social Selling.
Wat ik je al zei:
Content is er elke dag en overal. Waar je ook bent, je zit er MIDDENIN!
- Want jouw ochtendritueel = content
- Broodjes halen bij de supermarkt of bakker = content
- Het deelnemen van een online of offline training = content
- Jouw oude kampeerverhalen = content
- Die gave reis naar, waar dan ook = content
Het is maar net, hoe jij er mee weet om te gaan om deze 'ervaring' om te buigen naar content die van betekenis kan zijn voor je fans!
Ben jij al content met je content?
Maar, ben jij al content met je content? Of vind jij het ook zo lastig om content te bedenken en te plaatsen?
Kun je echt wel uren naar je beeldscherm staren, zonder dat er ook maar één woord op verschijnt?
En als er dan een tekst staat, je er een tijdje naar hebt zitten staren, besluit je dan die tekst die je net had gemaakt gewoon met één beweging weg te klikken?
Je weet dat zichtbaar zijn voor je bedrijf wel nodig is, maar soms is dit zó een ding. Of niet dan? Want jeetje wat kan Social Media tijdrovend zijn!
Helemaal als het gaat over je content. Waarover moet je het hebben? Je hebt geen content inspiratie!
Wat kan je posten, zonder dat je denkt of jezelf afvraagt: "Wie zit er op mij te wachten? Doe ik het wel goed genoeg? Heb ik wel iets te melden?"
Ik geloof oprecht dat contentmarketing upcoming is. Ook al vind ik het woordje ‘content’ eigenlijk nasty klinken; noem het zoals je wil, content, inhoud of tekst. It’s all good!
Tijdens mijn live-trainingen omschrijf ik het vaak als:
Het is een communicatiemiddel met een boodschap, beter gezegd: jouw verhaal. Je communiceert via een afbeelding, live video of andere middelen. Je vertelt hiermee jouw boodschap via jouw diverse Social Media kanalen, website of andere uitingen.
7 meest gemaakte content marketing fouten
Speciaal voor jou heb ik een artikel geschreven over de 7 meest gemaakte content marketing fouten.
Zorg er voor dat jij die fouten niet maakt! Ik geef je extra tips die je helpen blij te worden met jouw content.
Hier nog 6 belangrijke tips voor het starten met een juiste content strategie
#1 - bepaal je doelen
Bepaal je doelen per kwartaal of per maand. Maak een plan. Waar werk je naar toe? Is dit je challenge, je event, xx-euro aan omzet? Hoe ga jij dit voor elkaar krijgen en bedenk een goed actieplan!
#2 - welke Socials zet je in?
Welke Social Media kanalen ga je inzetten? Overrompel jezelf niet met een overload aan Social Media kanalen. Kies bewust 1 of 2 kanalen en verover deze met jouw kennis!
#3 - schrijf vanuit je 'why'
Schrijf vanuit je 'why' van je bedrijf. Waarom ben je hiermee begonnen en hoe kan jij je klanten helpen? Daar begint echt jouw merkverhaal mee van jouw bedrijf!
#4 - brainstormen
Plan regelmatig de tijd in om echt even voor je content te zitten. Heb je iets meegemaakt? Schrijf meteen deze punten op, zodat je ze niet vergeet.
#5 - maak je eigen content bibliotheek
Start met het maken van je eigen content bibliotheek. Bewaar altijd AL je content. Al je teksten die je schrijft, je hashtags of wat dan ook. BEWAAR HET en bouw je eigen content bibliotheek. Dit helpt je soms bij tijden als je 'even geen inspiratie' hebt.
#6 - maak een A-Z lijst
Pak een A4-lijntjes papier. Schrijf langs de zijkanten het hele alfabet op van A t/m Z. Zodra je iets te binnen schiet, schrijf dit woord of zin bij die ene letter.
Daar kan je later weer iets over schrijven op Social Media of gebruiken voor je blogpost.
En, de vraag die ik je ga stellen is:
Ben jij al content met jouw content?
Ben benieuwd! Laat je mij het weten via een comment of stuur je mij een e-mail? mariska@topgemerkt.nl
En, wat vond je van dit artikel? Laat een reactie achter onder deze post!
Sharing is Caring 🙂
Liefs, Mariska