fbpx

Content Creëren vs Content Consumeren

Wat doe jij meer? Content Creëren of liever Content Consumeren?

Heb jij wel eens van die rare kronkels?

Ja ik noem het maar even zo, of van die stemmetjes die tegen je zeggen:

  • Ben ik wel goed genoeg?
  • Heb ik wel wat nuttigs te vertellen?
  • Of beter wie zit er nou
    OP MIJ te wachten?

Zie je wel: RA-RE kronkels!
Die houden je tegen! Of niet dan?

Content Creëren vs Content Consumeren - omslag - TopGemerkt

More...

Het consumeren van content

Zeg eens eerlijk..

Hoeveel uur per dag besteed jij aan "het consumeren van content" op Social Media?


Duidelijk vertaald: het scrollen over je Instagram of Facebook tijdlijn bijvoorbeeld? Zonder iets te doen.. maar alleen maar scrollen en 'content van andere bekijken'?

Ik schat VEEL uurtjes per dag.

Zo hield ik een tijdje terug een poll in mijn Facebook-groep. Met de vraag: hoeveel uur besteed jij gemiddeld per dag op Social Media?

Nou ik kan je zeggen: ik lag al op de grond, ja omdat ik van mijn stoel was afgevallen!

Gemiddeld 3 uur per dag zijn we actief op Social Media. Of dat nu het scrollen is of niet...

Lees: 3 uur PER DAG!

Tijd maken voor mijn content?

Toch hoor ik nog ondernemers zeggen: ja ik weet niet waar ik de tijd vandaan haal hoor om content te maken voor op Social Media!

AHA uh uh! Je ziet me niet, maar ik schud met mijn wijsvinger heen en weer!

Oke nu to the point Maris, wat wil je mij nu vertellen?

Afgelopen januari 2020 was ik bij de nieuwjaarsborrel bij Bas en Mirna van de Hooggevoelige Ondernemer. Zij geven ook zeer interessante trainingen voor ondernemers. Zeker de moeite waard eens naar te kijken. Check het hier.

Daar heb ik mijn jaarprogramma afgerond met xx-aantal trainingen. De kennis die ik hier heb opgedaan pas ik zelf nog altijd toe EN geef ik door aan jou!

Tijdens de borrel vroeg Bas aan ons allemaal...

Hoeveel uur ben jij eigenlijk "content aan het consumeren"?

Hij zei: besteed die uren aan het "CREËREN VAN CONTENT"! Niet het opnemen, opslurpen en bekijken van andermans content.


​Niet het opnemen en bekijken van andermans content.

Nee, ga je eigen content maken!




​Bekijk de video

​Laatst maakte ik hierover een video via een Facebook LIVE. Klik op de afbeelding of op de button hieronder om de LIVE​ (ongeveer 14 min) te bekijken. 

Content Creëren vs Content Consumeren - FB Live voorbeeld - TopGemerkt

Het ​creëren van content

Kijk niet naar ander, maar deel je EIGEN verhaal. Ga je eigen content verspreiden.

Ja daar heeft hij een punt!

Zonde van al die uren die je spendeert om naar andermans content te kijken als je al die uren aan je eigen content kan besteden!

De formule die ik je graag geef is:


Idee ~> Uitvoeren ~> DELEN!


Dus ik zeg: SUCCES! Aan de slag dus 😉

Hoe kijk jij hier tegen aan? 

Stuur me gerust een ​e-mail of geef een reactie hieronder.



Hele mooie dag!
Handtekening Liefs Mariska _ TopGemerkt
Mariska Huijnen - TopGemerkt

PS. Reacties en delen via Social Media:
Natuurlijk zou ik het geweldig vinden als je

via een comment hieronder laat weten wat
je van dit artikel vind.

Uiteraard mag je dit artikel delen via je Socials
als het ook voor jou en jouw doelgroep
relevant is. Graag zelfs 😉

Bedankt!

>